Stichting Met Raad en Daad richt zich op het ondersteunen van senioren zonder ‘eigen netwerk’.
Zodat u de regie over uw leven en nalatenschap houdt.

U kunt bij ons kiezen uit verschillende modules:

Thuisadministratie

Het is soms lastig om het overzicht van brieven, rekeningen en formulieren te houden. Bij de zorgmodule Thuisadministratie komt onze consulent maandelijks bij u langs. Tijdens dit bezoek wordt de (financiële) thuisadministratie op orde gebracht en gehouden. Denk hierbij aan het ordenen van brieven, facturen en documenten. Ook kan de consulent hulp bieden bij eenvoudige vragen, zoals het regelen van betalingen.

Budgethulp

Hebt u meer hulp nodig bij uw financiële zaken, dan bieden wij de zorgmodule Budgethulp. Denk hierbij aan vragen over betalen, sparen, toeslagen, pensioenen, AOW, facturen, hypotheek en dergelijke. Is er sprake van schulden, dan zal via budgetbeheer een evenwicht tussen inkomsten en uitgaven worden gezocht.

Algemene ondersteuning

Raast het leven aan u voorbij, heeft u moeite met alle veranderingen en kunt u de (geautomatiseerde) vernieuwingen nauwelijks nog bijhouden? Maak dan kennis met onze module Algemene Ondersteuning. Maandelijks geeft onze consulent bij u thuis ondersteuning bij vragen die u in het dagelijks leven tegenkomt. Zoals over welke zorg u nodig heeft en wie die kan geven. Of over hulpmiddelen of aanpassing van de woonsituatie. Want vaak kan een goed gesprek of praktisch advies de zaken al voor u verhelderen.

Belangenbehartiging

Heeft u het gevoel dat u de controle over uw leven verliest?
Stichting Met Raad en Daad kan optreden als uw integrale belangenbehartiger. Onze leidraad hierbij is uw, door de notaris opgestelde, algemene volmacht of levenstestament. Zodat u de regie over uw leven houdt.